Ansiktskräm med MSM från Raw Gaia

best skincare products


Då min ansiktskräm håller på att ta slut har jag nu beställt hem en ny från Raw Gaia som jag länge har varit nyfiken på. Förutom att Raw Gaias hudvårdsprodukter består av rena, ekologiska råvaror så är dessa även i stort sett oprocessade ("raw") i och med att de inte upphettats över 40 grader, vilket medför mer aktivt vårdande och näringsrika ämnen för hudens välbefinnande. Just ansiktskrämen med MSM ska passa alla men är särskilt lämplig för mogen, skadad hud och har en läkande effekt på ärr.

MSM har förmågan att hjälpa huden att ta in mer näring, vitaminer och mineraler och hjälper vid eksem, psoriasis, rosacea, akne, eksem, fjällande hud och mjäll (man kan även ta MSM som kostillskott får att uppnå de mer invärtes effekterna). MSM är en organisk svavelförening som är 99,993% helt rent och naturligt och kommer från tall- och granträd, i kroppen finns det i nästan alla våra celler. MSM är en viktig komponent i bildandet av kollagen, elastin, brosk och keratin som bygger upp bland annat hjärna, skelett, hud, hår och naglar. Hälften av kroppens svavel återfinns i just muskler, hud och skelett. Du kan läsa mer om Raw Gaia i mina två tidigare inlägg här och här.


Ingredienser: MSM, organic cacao butter*, organic apricot kernel oil*, organic jojoba oil*, wildcrafted frankincense essential oil, wildcrafted myrrh essential oil. * Kallpressade
Pris: 229 kr
Köpställe: www.clearlife.se (finns även på fler köpställen, googla!)
Hemsida: www.rawgaia.com


Kommentarer :

#1: Elisabeth

Skall bli spännande att höra vad du tycker om krämen, själv tar jag msm som tillskott och tycker faktiskt att det har hjälpt mot mina problem med akne.

Brukar också använda en kräm med msm på kliande eksem och tycker att den dämpar kliandet bra.



Jättefin design du har gjort förresten! :)

skriven
#2: Lola

Jaha! Vad kul att det hjälper dig med dina hudbesvär! :] Jag har bara läst om tillskottet, inte nyttjat det. MSM är nytt för mig med den här krämen. Jag har faktiskt kontakteksem på handlederna som förvärras av mitt nuvarande arbete och jag har strukit på krämen på eksemet och faktiskt märkt av en förbättring! Får se om jag återkommer med en recension längre fram på krämen, men det tror jag nog att jag gör. :] Tack! Kul att du uppskattar bloggen! :]

skriven

Kommentera inlägget här :