NVEY ECO och Suncoat i Göteborg

    

Jag vill bara tipsa om att Grand Parfymeri i centrala Göteborg (Kungsgatan) har det ekologiska make up-märket NVEY ECO, som jag har tipsat mycket om i olika make up-guider. Dessutom har de även det miljövänliga nagellacket Suncoat. Är ni nyfikna på att se kulörerna på de olika produkterna med egna ögon kan alltså ni som bor eller har vägarna förbi Göteborg göra detta här. Dock har de inte alla kulörer eller alla produkter, men ett hyfsat brett sortiment. Jag var själv i stan igår och tittade runt lite där. Jag är sedan tidigare nyfiken på att testa NVEY ECO's "Organic Creme Deluxe Foundation". Dessvärre har de inga tester de kan ge ut, men det affärsbiträdet jag talade med sa att jag annars kunde ta med en liten behållare hemifrån så kunde jag få lite av provexemplaret med mig hem att testa. Jag vet dock inte om hon syftade på från de prov som stod framme som alla kunder pillat med sina fingrar i (inte så hygieniskt), men annars vet jag att man kan beställa prover på NVEY ECO's "Organic Moisturising Liquid Foundation" eller NVEY ECO's "Organic Creme Deluxe Foundation" för 10 kr här.


NVEY ECO
"NVY ECO från Australien är äkta ekolgiskt smink som kombinerar mode och natur. NVEY ECO är internationellt känd för deras färgrika och långvarande produkter, samtidigt som de innehåller naturligt vårdande ingredienser som även passar den mest känsliga. NVEY ECO används av make-up artister över hela världen. 

- Ledande inom ekologisk smink
- Använder enbart reglerade säkra ingredienser som varken påverkar användaren eller naturen negativt
- Fritt från talk, parabener, propylenglykol, petroleum baserade ingredienser
- Huvuddelen av sortimentet är helt konserveringsfritt. Undantag de flytande produkterna (som innehåller vatten) där phenoxyethanol används, som är tillåtet enligt de ekologiska certifieringsreglerna, då ämnet är säkert och bionedbrytbart
- Helt utan SLS eller SLS derrivater
- Fritt från genmodifierade ingredienser
- Ej testade på djur
- Använder ej nanoteknologiska ingredienser
- Certifierat av Australiens Organic Food Chain samt Australian government"


Suncoat
"Suncoats vattenbaserade nagellack och naturliga remover är ett genombrott i tillverkningen av nagellack. Nagellacken är baserade på vatten i stället för kemikalier och den naturliga removern är soja och majs baserad.
Suncoat innehåller inte formaldehyd, phtalater, toulene, acetate, alkohol eller syntetiska färgämnen.

- Torkar snabbt och håller länge
- 32 läckra färger
- Nästan helt doftfri
- Avger vatten i stället för kemikalier när lacket torkar
- Färgar inte naglarna
- Är inte brandfarligt
- Färgsatt med mineralpigment och karmin
- Suncoat är mot djurtest
- Suncoat använder inga nano-partiklar"

Produktsammanfattning taget från www.softskin.se, där ni också kan köpa produkterna. 

                           

Kommentera inlägget här :