100% Pure Fruit Pigmented Sheer Lip Glaze - "Cabarnet"

 
 
Det var länge sedan jag skrev något inlägg om kosmetika. Nu har jag dock länge suktat efter ett elegant rött läppstift och som det fan jag är av make up från 100% Pure, har jag nu klickat hem ett rödfärgat läppstift. Jag fann nämligen en bloggbild (se bilden nedan) på hur läppstiftet ser ut på och tycker nyansen ser ut att vara den röda kulör jag eftersöker. Det är nyansen "Cabarnet" från 100% Pure's "Fruit Pigmented Sheer Lip Glaze". Läppstiften består i huvudsak av ekologiska ingredienser och av en bas av avokado- och kakaosmör. Färgerna är framtagen ur pigment från växtligheter som frukter och grönsaker (se längre ned för innehållsförteckning) och läppstiften är konserverade med E-vitamin. Kosmetika innehåller normalt sett syntetiska färger eller mineraler, vilket gör 100% Pure's kosmetika unik.
 
Jag använder mineral-make up från det brittiska mineralmärket Lily Lolo som bas, men till läpparna vill jag helst ha något så rent som möjligt då man lätt "äter" läppstift. Jag har redan kulören "Peach Bellini" som hör till min vardagskulör, en lätt rosatonad nyans, och har därmed redan testat deras "Fruit Pigmented Sheer Lip Glaze" och är nöjd med dess resultat. Dock skulle jag nog inte vilja kalla de för läppglans, utan de är rätt pigmenterade och mer som läppstift - varför jag också kallar dem som sådana.
 
 
 Ingredienser: Organic Avocado Butter,lOrganic Cocoa Butter,lOrganic Cherry, OrganiclPlum, Caberneteleven.se Grape,iOrganic Raspberry, OrganiciBlueberry, Organic Blackberry,lOrganic Peach, OrganiclApricot,eleven.se Organic Tomato,lOrganic Pomegranate, OrganiciCacao (chocolate), OrganiclRose Petals, OrganiclLavender Floweriand Organic Cinnamon,iOrganic Shea Butter,lOrganic Rosehipeleven.se Oil,iOrganic Mango Butter,iVitamin E (a-tocopherol),lVitamin C (ascorbylipalmitate),eleven.se May contain;iMica (natural shimmerylmineral).
Pris: 159 kr
Köpställe: www.eleven.se
Hemsida: www.100percentpure.eu
 
 

Kommentera inlägget här :