Renée Voltaire - Superfood Mix Chocolate Love

 
I min nyfikenhet på maca kom jag på att Renée Voltaire har färdiga superfood-mixar. Jag har sedan tidigare smoothiemixen med hampaprotein, vetegräs, spirulina och açai (läs blogginlägg om den här). Men dessa färdiga mixar finns i fler varianter, bland annat mixen "Superfood Mix Chocolate Love", som innehåller ekologisk rå kakao, ekologisk maca och ekologiska jordgubbar. Det låter som en väldigt god mix och som tips för användningsområden är till yoghurten, smoothies, desserter och bars. Jag funderar på att se om jag inte kan hitta och köpa denna mix när jag ändå är i stan i morgon.
 
Rå kakao är ännu rikare på antioxidanter än bearbetad kakao. Kakao sägs dessutom innehålla tre gånger så mycket antioxidanter som grönt te och dubbelt så mycket som rödvin. Kakao ger skydd mot hjärt- och kärlsjukdomar och sägs även motverka depression, detta genom att kakao förhindrar nedbrytningen av kroppens egen aminosyra fenyletylamin (samma ämne som bildas när vi blir förälskade). Maca är då en peruansk rot som ger kraft och energi och sägs stärka alla kroppens organ genom att bland annat verka hormonbalanserande, immunstärkande, m.m. Maca innehåller även 55 olika näringsämnen och är bland annat rik på B-,C-, och E-vitaminer, järn och kalicum. Jordgubbar innehåller rikligt av C-vitamin, antioxidanter, folat och flera andra näringsämnen. C-vitamin är en viktig antioxidant och stimulerar kroppens upptag av järn, vilket är särskilt bra för bland annat veganer och kvinnor - som jag. Folsyra är viktigt för bland annat celldelningen.
 
TIPS: spana gärna in de övriga superfood-mixarna från Renée Voltaire om du är nyfiken på superfood men vill ha färdiga blandningar.
 
 
Ingredienser: raw kakao*, jordgubbar*, maca*
* Ekologisk ingrediens (kan innehålla spår av gluten och nötter)
Pris: 149 kr
Köpställe: www.reneevoltaire.se (googla för fler köpställen!)
Hemsida: www.reneevoltaire.se
 
 
 

Kommentera inlägget här :