Ett steg i rätt riktning

34h6s1g_large
 
Tyvärr blir bloggen återigen lidande. Jag blev antagen till en kurs i matematik som jag nu går samtidigt som jag jobbar, och jag har redan känt av oönskad stress som för mycket "måsten" kan ge. Jag känner mig inte helt återhämtad efter föregående års emotionella "kollaps", så jag är mer stresskänslig än vad jag annars hade varit. Därför känner jag att jag får prioritera. Jag kompletterar med matematik för att kunna söka in på vidareutbildningar inom handel till hösten. Har känt att jag stått och stampat för länge med funderingar om vilken yrkesriktning jag ska sträva mot, vilket gjort mig något vilsen. Men nu har jag börjat sätta upp delmål för att kunna nå mina ambtioner av att på något sätt arbeta med hållbar och grön handel - ett ämne jag känner att jag brinner för och som jag yrkesmässigt skulle vilja arbeta med! :]

Jag kommer dock att uppdatera när tiden och lusten infinner sig. Kolla annars gärna twitter om ni saknar blogginlägg!

 

Kommentera inlägget här :