Classy Organic - exklusiv ekologisk och naturlig hudvård




I sommar har jag upptäckt webshoppen Classy Organic som inriktat sig på ekologisk och naturlig hudvård och hårvård från exklusiva märken, med målet att kunna konkurrera med samma utbud som traditionella hudvårdsbutiker fast helt ekologiskt och naturligt.

Då jag hellre köper från renodlade "naturliga" shoppar, för att stödja dessa företags framväxt, har jag köpt lite smått och gott härifrån; t ex min favoritdoft "White Peach" från 100% Pure's kroppsserie, i form av wash foam och body scrub, som i denna shop dessutom är mer prisvärda än på t ex Eleven. Jag bestämde mig även för att köpa doften "Spring" från Rich Hippie efter att ha fått hem lite doftprover. När den fått lägga sig har den en härligt vårig mild och varm blommig doft med en hint av honung.  

Märken som Classy Organic har i sin shop och som jag själv är trogen kund av är bl a: 100% PureCrazy Rumors, Speizia, samt numera även Suncoat (det finns inga 100% naturliga nagellack, men detta är det minst hälsovådliga och miljöbelastande jag kunnat finna!)

Med sin nisch är hela shoppen som en godisbutik för mig där jag upptäckt massa nytt jag är nyfiken på att testa! Men med mina strängt höga krav på naturlighet faller dessvärre ett par märken bort, men urvalet av högst naturliga produkter är ändå hyfsat stort för att vara en naturlig hudvårdsshop, och med märken som är bra mycket bättre än många konventionella. Dessutom erbjuder de fri frakt på beställningar över 200 kr!


Kommentarer :

#1: Ellinor/Beauty & Nature

Ja Classy Organic är en riktig toppenwebbshop :)

Jag har precis hittat din blogg, mycket intressant läsning! Kul att vi ekobloggare blir fler och fler.



Varma hälsningar från Ellinor

skriven

Kommentera inlägget här :