Färgnyanser på make up från 100% Pure

 
fruit
pigmented
color
cosmetics
100% Pure are the first and only cosmetics colored from antioxidant rich fruit and vegetable pigments. While other color cosmetics are colored with either synthetic dyes or minerals, only 100% Pure Cosmetics are colored with fruit and vegetable pigments (patents pending)! All the antioxidants and vitamins are in the pigments, so you will be applying all the healthy nutrients of the fruits directly on your skin.
            

Sitter i min säng och avnjuter ett nytt ekologiskt, KRAV-märkt och rättvisemärkt kaffe från Zoega som jag inhandlade igår och som smakar ypperligt och är lite i extas över de modellbilder jag funnit på make up från 100% Pure på klädkedjan American Apparels webshop! Alltså tips till er alla därute som är nyfikna på 100% Pure's make up men som inte har möjlighet att testa produkterna, men som är nyfikna på hur nyanserna ser ut på riktigt! Nedan ser du exempel på några av make up-modellbilderna.



100% Pure, Lip Gloss - "Pink Caramel"


 
100% Pure, Lip Glaze - "Cabernet"




100% Pure, Rouge - "Ballerina"




100% Pure, Satin Eye Shadow - "Halo"


Själv har jag följande make up-produkter från 100% Pure i min ägo; 100% Pure Fruit Pigmented Eye Shadow i nyanserna "Champagne" och "Chestnut" (för en snygg jordig sotning som funkar även dagtid), 100% Pure Healthy Skin Foundation with Super Fruits i nyansen "Peach Bisque" (en foundation med förvånadsvärt god täckning trots den naturliga finishen), 100% Pure Fruit Pigmented Lip Gloss i nyansen "Shimmery White Peach" (glasigt persikofärgad) som jag bär tillsammans med 100% Pure Fruit Pigmented Sheer Lip Glaze i nyansen "Peach Bellini", som tillsammans ger ett lagom pigmenterat glansigt plut i rosa-/nudefärgad skiftning. Även 100% Pure's Fruit Pigmented Mascara i nyansen "Black Tea" är mig en trogen följeslagare, som trots sitt "fruktsallad"-innehåll är en förvånadsvärt bra naturlig mascara utan läskigt innehåll (t ex nitrosaminer) som jag drar mig för att utsätta mina slemhinnor (ögonen) för!

För att själv klicka runt för att se vilka produkter det finns modellbilder för (det finns nämligen dessvärre inte modellbilder till alla produkter och nyanser), så klicka på denna länk. I Sverige finns make up från 100% Pure att köpa här.


Kommentarer :

#1: Elisabeth

Kul att se lite bilder på hur deras makeup ser ut på huden. Annars är det ju ganska svårt att se vilken den riktiga färgen är utgående från produktbilderna.



Jag har inte så mycket smink från 100% Pure, men av det jag har därifrån är deras Lip Glaze min favorit. Deras mascara står för tillfället på min vill ha lista. :)

skriven
#2: Weronika

Hejsan, har länge varit nyfiken på 100% Pure Healthy Skin Foundation with Super Fruits. Är det någonting som du rekommenderar? Har tidigare testat nvey eco och nu smashit :-)

skriven
#3: Mary

Is there a way to translate this site into English? I can tell it's a natural beauty blog but I can't read any of it!

skriven

Kommentera inlägget här :