Green Love - Ny 100% ren svensk hudvård



Jag har sedan cirka en månad tillbaka då och då varit inne på Loveko - en av mina favoritskönhetsshoppar - då det har stått att de väntat på att få in en ny svensk hudvårdslinje. Med tanke på Loveko's renhet vad gäller innehåll och grundaren Jenny Jahns hårda krav, blev jag givetvis väldigt nyfiken på vad hon nu skulle ta in. Jenny Jahn visade sig dock vara kvinnan bakom detta nya märke under namnet Green Love. Sortimentet består av kallpressade och oraffinerade ingredienser, samt certifierade ekologiska råvaror och Fairtrade-certifierad kakao, sheasmör, kakaosmör, kokosnötolja och avokadoolja. I produkterna för ansiktsvård finner man dessutom inga spår av eteriska oljor, detta för att undvika allergener på den känsliga huden. Tummen upp för det!

Om jag hade fått den fantastiska möjligheten att skapa en egen hudvårdslinje så hade det nog blivit av liknande resultat vad gäller innehåll; arganolja, havtorn, acai, kaktusfion, rooibos, bär och choklad är ett stickplock av de hudvårdande växtämnen man finner i produkterna. Jag är särskilt nyfiken på det näringsboostade ansiktselixiret med antioxidanter, vitamin A, C, D, E, F, B1, B2, B3, B5, B6, B9 & K, betakaroten, omega 3, 6 samt 9. Detta helt från naturliga växtämnen som: arganolja, kaktusfikonolja, olivolja, avokadoolja, havtornsolja, acai, gurkörtsolja, grodblad och ringblomma. Inget annat! Med andra ord är produkterna 100% rena, outspädda och högst koncentrerade.

Förutom ansiktsprodukter finns i sortimentet även deodoranter, kallpressade- oljor och smör, samt rollparfymer bestående av 100% ekologisk parfym gjord på en bas av ekologisk certifierad jojobaolja, med naturliga certifierade ekologiska aromer. Vad jag saknar i hudvårdssortimentet är en ansiktsrengöring, men efter mailkontakt med Jenny Jahn fick jag svar på att en sådan inom kort kommer att återfinnas i sortimentet, gjord på bland annat ekologisk certifierad extra virgin olivolja-tvål och havtornolja. Jag avvaktar nog lite med att lägga en order då jag fortfarande testar produkter från Raw Gaia, men kommer nog när ansiktsrengöringen finns i sortimentet att testa denna och ansiktselixiret från Green Love, kanske att jag unnar mig en somrig rollparfym i väntan. Hur gott låter t ex inte björnbär och vanilj, ananas med blommande noter, äpple och honung eller jordgubb och smultron? Sommar, sommar, sommar!


Kommentera inlägget här :