Rosa mineralrouge från Lily Lolo




Rachel Bilson är något av en personlig skönhetsikon. Förutom hennes svala och söta "bambi-utseende" inspireras jag ofta av hennes make up. Efter att jag sett denna bilden på Rachel Bilson blev jag sugen på att införskaffa ett rosa rouge för att kombinera med rosa läppar. Ett mineralrouge från brittiska Lily Lolo i nyansen "Ooh la la" är numera en trogen följeslagare. Nyansen är en fräsch matt rosa färg ("Ooh la la" är rouget ovan).

Lily Lolo är ett rent mineralmärke utan onödiga tillsatser som jag annars nyttjar i min bas-make up, så som mineralfoundation och fixeringspuder. Många andra mineralkosmetikmärken väljer att tillsätta utfyllningsmedel, som t ex bismuth oxychloride. Detta kan dock skapa irritationer och ge klåda. I Lily Lolos produkter finner man inga sådana ingredienser, utan de är fria från kemiska substanser, färgämnen, parabener och nanopartiklar.
 

Ingredienser:
Mica, CI 77019,lTitanium Dioxide (CIi77891), CI 77492
Pris: 195 kr
Köpställe: www.eleven.se (finns även på fler köpställen, googla!)
Hemsida: http://www.lilylolo.co.uk


Kommentera inlägget här :